Liisa Polameri

Valhe ei myy, se pakottaa

  • ylösalaisin
    ylösalaisin

 

Valehtelu on hengenvaarallista. Siitä voi saada stressiperäisen sydänreaktion.

Media valehtelee. Poliitikot valehtelevat. Kaupan alan toimijat valehtelevat. Some valehtelee...

Mitä tekee hyväuskoinen asiakas, joka uskoo saavansa tuotteen, jonka tilaa. Mutta tilattu tuote ei olekaan  sitä mitä sen oletettiin olevan. Siis tuotteessa on virhe. Kaupan toimijat väittävät yhteen ääneen, että tuote on se, minkä ostaja tilasi.

Ei se ollut.

Seuraa erikoinen asiakkaan perustelujen ja sanojen vääristely, huonokuuloisuus, kaavamaisten vastaväitteiden sarja. Musta on valkoinen, se on varmaa. Ostajan on siis pakko hyväksyä tilausvaiheessa kokonaan maksettu, virheellinen arjessa välttämätön tuote? Normaali kauppatapa, käsiraha tilattaessa ja lunastettassa loput, ei onnistunut. Muistakaan maksuvaihtoehdoista ei kerrottu.

Ongelma ei yrityksistä huolimatta ala ratketa ennen  kuin ostaja ottaa yhteyttä kauppaketjun asiakaspalvelupäälikköön. Asiakas ilmoittaa myös, että hän saattaa tulla harkitsemaan korvausvaatimusta tilanteen aiheuttamista kivusta ja säryistä.

Kauppaan sisäänastumisesta tulikin ansa...

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (1 kommentti)

Käyttäjän demoni kuva
Liisa Polameri

Kafkamainen tilanne saadaan syntymään, kun kaupan alan toimijoita on ohjeistettu kiertämään totuus. Silmälasikaupankin olisi pakko ollut syntyä, vaikka tuote on väärä.

Toimituksen poiminnat