Kun lasku menee suoraan perintään…

 

Yllätys voi olla suuri, kun postiluukusta sisälle eteiseen tulee perintätoimiston lasku. Ensimmäistäkään laskua suoraan maksun saajalta, Helsingin ja Uudenmaan Sairaanhoitopiirin Kuntayhtymältä, en asiakkana tästä laskusta ole saanut. En  e- postitse, sähköpostitse tai  paperiversiona.

Soitan alkuperäisen maksun saajalle, Kuntayhtymään. Kerron, että laskua suoraan heiltä en koskaan ole saanut. Soitan kolme kertaa ja pyydän saada maksaa lasku suoraan velkojalle ilman lisäkuluja, koska juttu on kiistanalainen.  Alkuperäistä laskua kun minulla ei ole. 

Saan kuulla velkojan uudesta käytännöstä ja siitä, että poikkeusta sääntöön ei tehdä. Yritän soittaa vastuuhenkilölle, mutta keskus ilmoittaa, että suoraa puhelinnumeroa ei anneta.

Menin postiin, kerroin ongelman tarkasi kirjeen lähetyksen päivämäärineen päivineen. Kysyn, kuka on vastuussa, jos postin lähetys ei tule perille. Jakelu, minulle sanotaan ja saan virheellisen osoitteen postin reklamaatioon.

Näyttökysymyskin tämän kaltaisissa tapauksissa, tekee selvittely – yrityksen hankalaksi. Vastuu kuluista jää siis asiakkaan maksettavaksi, vaikka ei ole syyllistynyt väärinkäytöksiin  ja tapaus on kiistanalainen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ilmoita asiaton viesti

Kiitos!

Ilmoitus asiattomasta sisällöstä on vastaanotettu